В наш час особливий інтерес становить не так продукти креативних рішень, як механіки їх створення.OS вирішив зробити переклад порад від композитора Брайна Іно, яка була опублікована на ресурсі 99%. Сучасні дослідження в області нейронаук підтверджують, те, що творчі люди інтуїтивно знають «механіку» створення інновацій: креативні ідея, зазвичай, генеруються під час прийняття душу.

 

Після пильного зосередження на певній проблемі або проекті, мозку необхідно цілковито перезарядитися , задля того, щоб настав момент “Еврика!”. Зазвичай це трапляється під час буденних подій, типу прийняття душу, водіння автомобіля, або прогулянки. Композитор Steve Reich (Стів Райх), наприклад, в кризові моменті творчості просто кружляв нью-йоркським метро.

 

Науковий журналіст, Джона Лехрер (Jonah Lehrer), посилаючись на дослідження з області нейробіології, пише про активність мозку під час інновації:

[blockquote]«Фаза релаксації є вкрай важливою. Саме тому, багато цікавих ідей приходять під час прийняття теплого душу…. Одним із найцікавіших висновків цього дослідження є те, що спеціально ініціюючи прихід інновації, ми навпаки запобігаємо її приходу».[/blockquote]

 

 

Композитор, музикант, та продюсер Брайан Іно (Brian Eno) (U2, Talking Heads, Roxy Music) давно цікавиться припливом та відпливом зосереджених зусиль та цілковитого розслаблення у творенні інновацій.  Спираючись на інтерв’ю, зібрані протягом усієї кар’єри Іно, Ерік Тамм (Eric Tamm) глибоко вникає в творчий процес цього композитора в своїй книзі «Брайан Іно: Його музика та вертикальний звук кольору». Іно описав цей процес як:

[blockquote]«...  в деякій мірі це практика…Досить часто трапляється так, що доволі довго людина просто тупцює на одному місці. Здавалось би, нічого цікавого та драматичного не трапляється… І ось, раптом, все ніби зєднується зовсім по-іншому. Цей процес схожий на момент кристалізації, коли не можливо визначити жоден елемент, котрий уже змінився. Існує прислівя, котре говорить, що плід достигає довго, але падає раптом… Саме так і проходить цей процес».

 

[/blockquote]

 


 

Хоча до цих пір, нейронауки не змогли розробити надійну наукову систему для контролю появи творчих ідей,  все ж розроблені художні практика можуть допомогти в організації  частіших та більш продуктивних творчих моментів. Як пише Іно: «Ціль роботи не є постійне створення великих речей, а бути  завжди наготові до моментів коли Ви можете щось створити». Він продовжує:

[blockquote]

«Немає сенсу говорити, «В мене не ліпляться ідеї сьогодні, тому я краще просто покурю трави». Вам необхідно бути готовими до того моменту, коли речі просто з’єднаються в одне ціле… Ціллю продовження роботи є просто набуття певного психологічного тонуcу, подібного до тонусу тіла. Коли прийде час, вам необхідно буде рухатись швидко, до того ж, ці моменти можуть приходити досить рідко – навіть один чи два рази на рік, а то й рідше».

 

[/blockquote]

 


 

«Робота, – каже Іно -  дозволяє відчувати себе успішним лише в ті моменти, коли ви ще не отримали натхнення». Він додає:

[blockquote]

«Проблема того, що Вам постійно здається що ви маєте робити ще і ще, полягає в тому, що ви недооцінюєте моменти коли вам здається, що Ви нічого не робите, а насправді ці моменти є дуже важливими. Вони є еквівалентами звичайного сну, коли всі думки сортуються по полицях і систематизується. Якщо ви постійно збуджені (в стані діяльності), то ви блокуєте цей процес. Однією із конкретних причин, чому я роблю перерви під час роботи  є потреба у тому, аби надати імпульс одній діяльності, на противагу іншій».

 

[/blockquote]

 


 

За свою кар’єру, Іно часто звертався до власної підбірки інструментів для підтримки творчого процесу. «Існує багато способів як можна вплинути на цей процес і зробити його більш ефективним».

 

1. Схоплюй вільний формат. Беріть ідеї з різних джерел без кардинального редагування. Тамм вказує, що однією з тактик Іно є «тримання аудіо записувача постійно під руками, щоб записувати будь-яку ідею яка приходить в голову – мелодія, ритм, словесне вираження» Він потім повернеться до них і шукатиме зв’язки які стануть основою нового музичного твору.

 

2. Чистий аркуш. Розпочніть з нових інструментів та методів, починаючи з невідомого,  а далі просто розважайтесь з ними. Наприклад, Іно підходить до цього таким чином –  приходить до студії звукозапису без будь-яких ідей,  лише з набором інструментів або декількома музикантами і «забавляється із звуками доки щось нове не родиться». Коли текстура звуку викликає певні спогади або емоції, тоді зібрані враження надалі направляють до процесу творчості.

 

3. Умисне обмеження. Перед тим як розпочинати процес, створіть деякі обмеження. Приклад від Іно: «ця пісня буде довжиною в три хвилини та дев’ятнадцять секунд і змінюватиметься тут, тут, і тут, а ще події в ній будуть згортатись тут, а ще в ній буде дуже швидка зміна ритму тут  з дуже повільною частиною поверх неї». Ось тепер, коли створено обмеження, потрібно творити ідеї цілеспрямовано.

 

4. Протидіючі сили. Іноді кращим ходом є «гальмування» створення ідей. Наприклад, Іно для цього запрошує групу музикантів, які зазвичай не працюють разом. Різнорідні досвіди та підходи часто стимулюють свіже мислення.

 

5. Творчі підказки. В 70-х, Іно розробив картки Обхідних Стратегій – набір підказок, які переривають неможливість генерування ідей і стимулюють новий підхід до рішення творчих проблем. Ці картки містять поради-ствердження та провокативні питання типу: «Чи захоче це хтось придбати?», «Спробуй підробити це!», «Лише частина, а не все», «Працюй з іншою швидкістю», «Візьми перерву», «Переверни це догори вниз», «Використовуй стару ідею» та ін. Ці підказки допомагають генерувати специфічні особливості та ідеї, які цінують більшість творчих людей.

 

Зрештою, не варто недооцінювати ваші особисті почуття та ідеї з приводу Вашого проекту чи задачі. Іно каже: «Майже все що я роблю, і що має хоч якісь успіх, зазвичай розпочинається з того, що сама ідея просто звучить цікаво і викликає певний фан».

Категорія: Різне
каталог сайтів UA TOP Bloggers