Крім фрілансерів, люди часто звертаються до веб-студії. У статті ми розглянемо плюси і мінуси роботи з веб-студіями, а також розглянемо, як вибрати виконавця для свого проекту.

Веб-студія - це сформований колектив людей, професіоналів, які розробляють рішення і сайти для різних клієнтів.

Мінуси
Робота студій дорожче, ніж робота фрілансерів. Студії детально підходять до створення сайту, у них багато стадій, ціна при цьому включається у вартість робіт. У той час як у фрілансерів зазвичай вартість за кінцевий результат. Також необхідно враховувати офісні витрати, і гроші на обслуговування бухгалтерії, etc.

Етапи. Якщо вам потрібен сайт швидко, але в той же час якісно, це не завжди можливо. Завжди є щось, від чого потрібно відмовлятися. У студіях більше бюрократії, але в той же час - порядку.

Замовлення. Як правило, в студіях завжди дуже багато замовлень, і виконавці часом не залучені до процесу. Цьому причина відсутність часу (велика кількість роботи), нецікавий сам проект. Створення сайту в такому випадку нагадує процес штампування, в результаті після запуску сайту з'являються доопрацювання, про які виконавець міг попередити або запропонувати щось інше, пояснивши, навіщо це потрібно клієнту.

Плюси
Системний підхід. Як правило, фрілансери при створенні сайту рідко замислюються про концепцію сайту, його призначення і аудиторії.

Професіоналізм. У студіях, безумовно, працюють і новачки, але завжди є контроль більш професійних людей.
Домовленості. Всі домовленості з веб-студіями зазвичай фіксуються у вигляді документів, договорів. Тому в разі недоробок можна вказати, що даний пункт уже було обговорено раніше, і додаткова вартість за доопрацювання не потрібно.
Процес. У будь-якому випадку, чи буде це замовлення у веб-студій, чи у фрілансера, і тому, й іншому знадобиться бриф - мінімальна інформація по проекту.

Бриф повинен відповідати на наступні питання:

    Які завдання бізнесу буде виконувати сайт?
    Хто представляє цільову аудиторію сайту?
    Чому відвідувачі будуть заходити на сайт і як їх туди залучити?
    Якщо сайт просуває продукт або послугу - чому відвідувачі захочуть їх купити?
    Як позиціонує себе ваша компанія на ринку?
    Хто ваші основні конкуренти і чим ви від них відрізняєтеся?
    Які сайти конкурентів вам подобаються? Чому?
    Які сайти конкурентів вам не подобаються? Чому?
    Документ буде відправною точкою для виконавця.
   

 У веб-студії, як правило, за різні процеси або етапи відповідають різні люди. Бувають, звичайно, і суміщення ролей. Наприклад, коли менеджер проекту пише технічне завдання, виконуючи роль аналітика і проектувальника сайтів. Завжди дізнавайтеся, хто буде працювати над проектом.

Процес створення сайтів в студіях формалізований, часом навіть зафіксований у вигляді документа. Зазвичай ще до укладення договору проводиться декілька зустрічей. Обговорюється концепція сайту, його ключові функції, як проходитиме робота.

Важливо! Завжди оцінюйте, що буде необхідно вам після запуску сайту. Це може бути модерація, підтримка (оновлення контенту), etc. Враховуйте, скільки часу і грошей будуть віднімати дані роботи. Можливо, варто заздалегідь шукати людину в свою компанію, чим віддавати всю підтримку в веб-студію.


Кого вибрати?

    Якщо є знайомі в темі розробки сайтів, можна дізнатися, чи немає у них знайомих веб-студій, і які відгуки вони чули про ту чи іншу студії.
    Завжди звертайте увагу на виконавця сайтів, які вам подобаються у вашій тематиці. Якщо сайт вашого конкурента зроблений добре, можливо, варто звернутися саме в цю студію.

    Локальні теми: є веб-студії, які чудово виконують проекти в якійсь певній професійній сфері. Наприклад, інвестиції. Слід також переглядати подібні веб-студії.
    При виборі веб-студії зверніть увагу на портфоліо: скільки проектів, як часто виходили нові. Дізнатися, скільки часу компанія на ринку - це не менш важливий показник. Репутація і відгуки - цю інформацію також можна знайти, покопавшись у пошукових системах.
    Проведіть тендер: запросити пропозиції щодо вартості проекту можна отримати, влаштувавши тендер. Відправляєте заявку відразу в кілька компаній, це заощадить ваш час як замовника. До того ж, виникає здорова конкуренція.

Тендер

Від потенційного виконавця документ на тендер повинен містити:

    Вартість послуг в прив'язці до етапів робіт
    Терміни і графік робіт
    Ресурси (які співробітники і скільки буде задіяно на проекті)
    CMS або власні розробки (платформа)
    Документація по проекту (що буде підготовлено до моменту здачі проекту, крім самого сайту)
    Вартість та умови підтримки
    Роботи в портфоліо, що показують досвід виконавця в рішенні задач, подібних вашої.

При вивченні пропозицій нерідко враховуються швидкість відповіді від студії, увага до деталей, пропозиція нових ідей. Також часто дивляться на відчуття - з ким комфортніше було спілкуватися за проектом.

Вартість проекту, безумовно, буде відрізнятися в залежності від:

    Регіону розробки.
    Типу проекту (корпоративний портал, веб-сервіс, інтернет-магазин, etc.).
    Тип компанії-розробника (невелика студія; топова компанія, що входить в десятку кращих).

Важливо! Робіть особисті зустрічі. Вони допоможуть не тільки дізнатися, з ким буде комфортніше працювати, але й, можливо, домогтися більш вигідних умов по вартості. Не сприймайте створений одного разу сайт як «продукт на століття». Сайт необхідно буде підтримувати, оновлювати і просувати. І краще це робити з уже знайомим вам виконавцем.

Висновки. Завжди оцінюйте, наскільки складний у вас сайт. Сайт-візитка від інтернет-магазину буде сильно відрізнятися за вимогами. Відповідно, можна і за невелику ціну зробити пристойний сайт в невеликій студії, а не замовляти розробку у топових компаній.

Категорія: Різне
каталог сайтів UA TOP Bloggers