Питання, яке хвилює кожного, хто вирішує створити сайт - а на чому робити? Писати самому, замовляти унікальну розробку під себе, вибрати з готових платформ - що краще? Останній варіант всім здається простіше. Але він підходить не для всіх. У статті ми розглянемо типи існуючих платформ і їх плюси і мінуси.
CMS - Content management system, система управління вмістом сайту.
Типи платформ - Комерційні CMS (Такі системи управління добре поширені, на них побудовано багато сайтів.)
+ Плюси комерційних CMS:
- Досить універсальні: такі рішення містять в собі багато можливостей, їх легко налаштовувати і працювати з ними.
- Немає прямої залежності від розробника: такі рішення містять мануали по управлінню; також інтерфейс управління найчастіше не вимагає додаткових знань і навичок. Якщо буде потрібно якась доробка, яку ви не в силах виконати самостійно, розробників щодо таких рішень дуже багато.
- Мінуси:
- Вартість: за хороший набір можливостей доведеться пристойно заплатити.
- Надмірність і громіздкість: у універсалізму є зворотний бік. На подібних рішеннях не так просто будувати великі тематичні проекти, відвідувані ресурси і т.д. Часто виникають проблеми в продуктивності, доводиться наймати розробників, щоб вирішити ці проблеми.
Приклади: 1С-Бітрікс, UMI.CMS, NetCat.
Кому підходять: малому і середньому бізнесу.
Open-source CMS - Дані системи займають левову частку ринку розробки сайтів. Але й у них є свої мінуси.
+ Плюси:
- Вартість: безкоштовно.
- Можливість доопрацювань: безліч розробників (а іноді і просто розбираються в системі людей).
- Мінуси:
- Готові рішення не задовольняють: необхідно допрацьовувати початкове рішення.
- Уразливості: безкоштовні рішення захищені в рази гірше платних.
- Відсутність техпідтримки: незважаючи на наявні мануали з освоєнням доведеться помучитися; інтерфейс системи не так простий.
Приклади: Joomla, Drupal, Wordpress.
Кому підходять: малому бізнесу.
Студійні CMS - Це власні розробки веб-студій.
+ Плюси:
- Швидкість роботи: швидко вантажаться і працюють.
- Можливості: не поступаються комерційним CMS.
- Розширюваність і Кастомізація: немає загальних обмежень продукту; розробляються під клієнта.
- Мінуси:
- Повна залежність від розробника: якщо необхідно буде запровадити якісь особливі зміни або переробити сайт, доведеться звертатися до студії, що продала рішення.
- Вартість: часто дорожче комерційних CMS.
Приклади: практично у кожної студії є своє подібне рішення.
Кому підходять: середньому і великому бізнесу.
Платформи для інтернет-магазинів
+ Плюси:
- Спеціалізація на електронній комерції
- Мінуси:
- Зайва зацикленість на електронній комерції. Сайт - це часто не тільки інтернет-магазин. Навколо інтернет-магазину може бути форум, майданчик для дискусії, статті і т.д. Дуже важко будувати подібне на магазинних платформах.
Приклади: webAsyst (shopscript), osCommerce, Ecwid, Insales
Кому підходять: представникам електронної комерції.
Конструктори сайтів
+ Плюси:
- Безкоштовно.
- Швидко і просто створювати.
- Розробник взагалі не потрібен.
- Наявність найбільш важливих типових модулів: інтернет-магазини, каталог, фотогалерея, новини і т.д.
- Мінуси:
- Універсальність: не так просто робити унікальні рішення під свої потреби.
Приклади: Setup.ru
Кому підходять: мікробізнесу, початківцям підприємцям, некомерційним організаціям, новачкам.
На що звернути увагу при виборі платформи
Для того, щоб вибрати відповідну платформу, необхідно визначити:
- Які завдання повинен вирішувати сайт: сайт-візитка буде сильно відрізнятися за вартістю, термінів і складності створення від корпоративного порталу. І робити перше краще на одних рішеннях (наприклад, за допомогою конструктора). А друге - на зовсім інших, часто навіть створюючи з нуля.
- Чи буде сайт зростати: якщо ви вирішили зробити простий сайт, але ви точно знаєте, що будете розширювати можливості - важливо передбачити це відразу, щоб не потрібно було потім «перелазити» з однієї системи на іншу.
- Як вносити зміни: ви готові самі розбиратися і редагувати сайт або вам необхідно буде шукати розробників; як багато розробників по даній системі.
Висновки
Перш ніж створювати сайт, в будь-якому випадку доведеться визначитися із завданнями сайту і функціоналом. У всіх систем є свої обмеження, і їх необхідно вивчити до реалізації сайту.
Історії з життя
- Працюючи в студіях, я помітив, що дуже багато клієнтів приходять не за унікальними розробками, а за рішенням (в якості CMS) і налаштуванням під себе. Дуже малий відсоток замовників купував систему управління контентом, розроблену в студії - не хотіли прив'язуватися до розробника.
- У своєму ж досвіді в мене була можливість створення сайту на Joomla - навіть як досвідчений користувач я отримав чимало проблем при вирішенні власних завдань. Але й інші системи я не можу назвати ідеальними. Скрізь свої плюси і мінуси, потрібно тільки знайти найменш проблемне для себе та замовника рішення.