фріланс замовник замовлення створення сайтуЯкщо ви гарний програміст, дизайнер або письменник, то напевно роздумуєте про перехід на самостійну роботу. Ваша професійна підготовка не викликає й тіні сумніву, а список виконаних робіт змушують заздрити навіть конкурентів. Однак будьте готові, неприємності можуть підкрастися зовсім з іншого боку.

Особливості роботи в повному фрілансі такі, що вам мало бути хорошим професіоналом у своїй спеціальності. Вам знадобиться ще й навички аналітика, маркетолога, вміння домовлятися з людьми. Клієнти бувають дуже цікаві і до кожного доведеться шукати підхід. Про те, як це зробити, ви дізнаєтеся з цієї статті.

Що важливіше для фрілансера - бути хорошим фахівцем або вміти завоювати довіру людей? Однозначної відповіді на це питання немає, але світ повний історій, коли талановитий творець животіє в злиднях і забутті, а ушлий верткий профан збирає врожай успіху. Тому не забувайте іноді відволікатися від своїх професійних занять і приділяти увагу прокачування навику спілкування. Це вам знадобиться.

 1. Цікавий

Цікавий клієнт спочатку може зачарувати своїм щирим інтересом до вашої роботи. Він, як правило, гіперактивна, доброзичливий і дуже, дуже балакучий. Він засинає вас питаннями по кожному вашому кроці, вимагає пояснень кожного рішення. Такий клієнт не тільки хоче знати, що ви робите, але і яким чином. Потім це починає вас дратувати і ви розумієте, що витрачаєте на відповіді та пояснення занадто багато часу.

Що робити?
Найпростіший спосіб - це прямо сказати, що ви зайняті. Нехай вони знають, що ваш час обмежений, і що ви хочете зосередитися на роботі, яку для них виконуєте. Обмежте час кожної зустрічі з таким клієнтом, кожен телефонний дзвінок. Якщо шквал запитань триває, то запропонуйте себе в якості платного консультанта з питань, що цікавлять.

2. Профан

Цей тип клієнтів буде дивувати вас повною відсутністю необхідних для спільної роботи знань і навичок. Можливо це слово виглядає злегка грубувато, тим більше, що зазвичай це люди старшого віку, дуже слабо розбираються в комп'ютерних технологіях. Ви не зможете поспілкуватися з таким клієнтом у Facebook, бо він там не зареєстрований, у нього немає рахунку в банку для перерахування вам грошей, вам доведеться півгодини пояснювати по телефону як відкрити вкладення до листа.

Що робити?
Можливо у вас буде спокуса скористатися ситуацією і отримати додаткову вигоду з такого клієнта. Не піддавайтеся на спокусу, пам'ятайте про свою репутацію. Вам довіряють наосліп, тому що ви кращий для цієї роботи, постарайтеся виправдати цю довіру. Не використовуйте складних термінів і професійного сленгу, постарайтеся говорити звичайним зрозумілою мовою. Обов'язково всі документуйте - з такими клієнтами можливе нерозуміння умов угоди. Проявляйте терпіння, воно вам окупиться.

3. Всезнайка

Цього клієнта ви легко впізнаєте по тому шлейфу неприязні, яким вона оточена. Всезнайка знає все на світі, але найкраще він знає, як ви повинні справлятися зі своєю роботою. Дивно, що він взагалі вас найняв, правда?

Що робити?
Всі коріння проблем всезнайок лежать в комплексі неповноцінності і невпевненості. Вони хочуть все контролювати і вашого поваги. У вас тільки два виходи в цій ситуації. Або дайте їм, що вони хочуть і не витрачайте сили на з'ясування, хто господар гори. Або просто не працюйте з таким клієнтом, який не довіряє вам і вважає себе кращим фахівцем, ніж ви.

4. Скнара

Найпоширеніший клієнт. Описувати треба?
Ну так, скнара прагне будь-яким способом заощадити бюджет і з усіх дешевих способів та інструментів вибере самий наідешевий.

Що робити?
Скнара просто хоче, щоб робота була зроблена за найменшу ціну. Вам доведеться показати різні варіанти вирішення задачі, починаючи з самого витратного, а потім погодитися на відносно дешевий. Скнара буде щасливий, що ви зекономили йому частину коштів. Робіть таку роботу швидко, пам'ятайте, що час - це головний ресурс фрілансера. Просіть передоплату або хоча б аванс - деякі скнари настільки жадібні, що можуть вам не заплатити.

5. Мрійник

Мрійник випадково опинився на планеті Земля просто пролітаючи повз нашої галактики. Його голова завжди забита божевільними ідеями і великими планами, які обов'язково повинні спрацювати. Обов'язково!

Що робити?
Мрійник завжди буде вимагати від вас кращої якості і найкоротших термінів. Він не згоден на компроміс і очікування, у нього немає часу - його чекають зірки. Якщо ви скажете, що вірите в їх успіх, вони будуть любити вас, якщо ви спробуєте приземлити їх на землю, то у проекту з'явиться шанс на життя. Будьте наполегливі у визначенні розцінок і термінів. Поясніть, що грандіозні проекти мають відповідну ціну і не робляться за одну ніч. Будьте уважні до деталей, так як мрійники не опускається до частковостей.

6. Помічник

Це дійсно фантастичний тип клієнта, якого можна тільки побажати. Для прискорення роботи він прагне абсолютно щиро допомогти вам, пропонуючи допомогу і підтримку. Проте його діяльність потрібно направляти в правильне русло, щоб він вам не заважав.

Що робити?
Якщо вам пропонують допомогу, то скористайтеся цим. Пропонуйте деякі прості завдання, які йому під силу. Використовуйте його для пошуку і структуризації необхідної інформації. Однак у всьому потрібно знати міру, щоб не давати привід клієнту думати, що він робить роботу за вас.

7. Спринтер

Іноді це торопигі по життю, а іноді дійсно є необхідність у терміновому виконанні завдання. Спринтери думають, що виконання будь-якого проекту можна прискорити без шкоди для якості. І залежить це тільки від вашого бажання.

Що робити?
Будьте обережні! Часто спринтери можуть вас вмовити на нереальні терміни, тому краще візьміть паузу і тверезо оцініть свої можливості. Не всі можуть працювати в божевільному темпі, та й не всім це потрібно. Будьте організовані. Спринтери, як правило, самі показують чудеса працездатності і організованості, тому ваша розхлябаність може їх шокувати.

8. Дрібна сошка

Цей клієнт займає невисокий пост і не приймає жодних рішень без узгодження з керівником. Ще гірше, коли професійними питаннями займається один співробітник, оплатою - інший, а загальні питання взагалі вирішує тільки начальство. При цьому, як правило, вони поняття не мають, що відбувається, і стріляють вас між собою як м'ячик.

Що робити?
Чи не вирішуйте питань поштучно. Ваш клієнт не турбуватиме з кожного приводу своє начальство, в результаті нічого вирішуватися не буде. Складіть список питань, що накопичилися і не приступайте до роботи до їх остаточного вирішення. Будьте готові до простоїв поки ваші питання будуть узгоджуватися й обговорюватися. Прагніть вийти на контакт з босом або тією людиною, яка дійсно щось вирішує.

 

Категорія: Різне
каталог сайтів UA TOP Bloggers