Замовити сайт HDesign.rv.ua - Професійна розробка сайтів.
У цьому уроці ми навчимося створювати прості (і не дуже) кнопки, використовувати ActionScript для роботи з ними і використовувати кнопки з бібліотеки стандартних елементів, що поставляється разом з Flash. Урок розрахований на користувачів Flash MX, так що не дивуйтеся, якщо під Flash 5 деякі менюшки і поєднання клавіш не будуть збігатися.
Якщо ви новачок в Flash (а це швидше за все так, раз ви читаєте статтю про кнопки:), вам допоможе стаття про ActionScript - Там описані базові можливості мови ActionScript.
Отже, почнемо. Спробуємо для початку використовувати кнопки з бібліотеки компонентів Flash. Виберіть меню Window -> CommonLibraries -> Buttons. Ви повинні побачити щось подібне:
Відкрийте папочку "Arcade buttons", і перетягніть кнопку "arcade button - orange" на робоче простір вашого мультика. Більшість кнопок у стандартній бібліотеці є вже готовими і робітниками. Можете запустити мультик і перевірити як працює кнопка. Все що нам тепер залишається - додати дії для кнопки.
Детально про дії написано в статті про ActionScript. Нехай наша кнопка откривет який-небудь сайт в мережі, скажімо www.rastyle.com ;). Виділяємо кнопку, за допомогою Window -> Actions або кнопки F9 викликаємо панель Actions, і вводимо наступний скрипт:
on (release) (
getURL ("http://www.rastyle.com/", "_blank");
}
При запуску мультика у вас повинно вийти схожа кнопка, при натисканні на яку в окремому віконці браузера відкривається www.rastyle.com:
Хоча кнопки з Flash Common Library дуже просто (і швидко!) Використовувати, вони підходять для створення хіба що демонстраційних роликів, збитих на швидку руку. У більшості випадків вам доведеться створювати власні кнопки. Перейдемо безпосередньо до процесу творчості.
Кнопка в Flash - це той же самий об'єкт MovieClip, що має всього чотири кадри, які відповідають станам кнопки. Символ типу Button (кнопка) був створений для зручності при використанні, а також для дотримання деяких обмежень (на Насправді, є деяка різниця у використанні MovieClip і Button).
Щоб створити кнопку "з нуля", натисніть Ctrl + F8 (Insert -> New symbol). Можна помістити на символ кнопки об'єкт (або декілька об'єктів), вже існуючий на сцені. Для цього виділіть об'єкт (и) та натисніть F8 (Insert -> Convert to symbol). В обох випадках ви побачите віконце, подібне до цього:
У полі "Name" вводиться ім'я символу кнопки. У полі "Behavior" (поведінка) потрібно вибрати Button. При конвертації в символ об'єктів за допомогою покажчика "Registration" (точка реєстрації) можна вибрати в якому місці об'єкта буде знаходитися центр символу. Нехай ім'я кнопки залишиться Symbol 1, виберемо Button натиснемо ОК. У прикладі до уроку, я намалював сірий овальчік і перетворив його на кнопку. Якщо ви перетворювали об'єкт в кнопку виконайте подвійний клік на ній, щоб увійти до режим редагування символу кнопки. Ось що виходить в результаті:
Як говорилося вище, в кнопці чотири кадри, які відповідають чотирьом її станів:
Up - Первісне (пасивне) стан кнопки. Кнопка знаходиться в цьому стані, коли курсор мишки знаходиться за її межами.
Over - Це стан відповідає вигляду кнопки, коли курсор знаходиться над кнопкою. Багато хто в цьому стані використовують ефекти "підсвічування", "підйому всієї" і т.п. щоб показати, що кнопка "готова до натискання".
Down - Стан кнопки, коли вона натиснута. У цьому стані використовуються ефекти "вдавлювання", більш темною "підсвічування і т.п.
Hit - Це стан використовується для області кнопки, яка буде реагувати на курсор. Контур, намальований в цьому стані буде позначати активну область кнопки. Наприклад, в символі arcade button - orange, який використовувався на початку уроку, активною є область кнопки, і що оточує її обідка - тінь не входить в активну область (хоча теж присутня в символі кнопки), тому при натисканні на неї нічого не відбувається.
У ці чотири стану можна поміщати все що завгодно, включаючи інші символи (навіть об'єкти MovieCli), тим самим створюючи будь-які (читай - перемудрение:) кнопки. У прикладі, що додається до уроку, використовується проста кнопка, і дві дії (при натисканні та відпусканні кнопки миші), які повертають об'єкт кнопки на 30 градусів за годинниковою стрілкою:
Ось лістинг скрипта, який використаний у прикладі:
on (press) (
button._rotation + = 30;
}
on (release) (
button._rotation + = 30;
}
Для того, щоб він працював, потрібно у властивостях (properties) екземпляра символу вказати йому ім'я "button".
Розробка сайту, підтримка та хостинг. Студія дизайну HDesign.rv.ua