БЛОГ в сучасному розумінні - це (особистий) мережевий щоденник людини. Блоги потрібні тим, хто хоче знайти друзів за інтересами, просто висловитись, заробляти на ньому.
Блоги як і сайти розділяють завдання розробки на дизайн і програмну частину. Причому дизайн є суто індивідуальним.
Блоги не мають розділи звичні нам: Про компанію, продукція, контакти. Замість цього вони містять безліч інших корисних розділів:
1. шапка блогу (індивідуальна);
2. новинна стрічка (з атрибутами дати, заголовка, частина тексту та посилання на повну версію і переглянь коментарів;
3. календар;
4. архів новин (якщо записів накопичується дуже багато);
5. список міток (визначених користувачем блогу, так звані тематичні розділи);
6. блок коментарів, у якому може кожен залишити свою думку чи прокомментірвать думку іншого відвідувача;
7. блок останніх коментарів;
8. блок додавання коментарів;
9. блок найбільш читаних новин;
10. блок голосування;
11. блок підписки на новини (поштою або по RSS);
12. блок додати до закладки на популярних ресурсах.
Для повного уявлення про блогах, нижче представлена таблиця стилів ведення блогів, вона дасть повне уявлення про даному типі сайту.
1. Марнославство |
Думки автора про що завгодно з єдиною метою - привернути до увагу читачів до своєї особи. |
2. Життєпис |
Події і люди навколо автора блогу. Людям цікаво як живуть інші і в схожих життєвих ситуаціях вони шукають порад, як діяти самим і цікавляться досвідом інших. За наявності у автора аналітичних та письменницьких здібностей, такий блог може бути дуже популярний. |
3. Анонс |
Останні вісті і новинам. Цінність представляють не стільки події, скільки самі коментарі. Довіра до блогів конкретних людей значно вище, ніж до звичайних ЗМІ. Ідеальною є ситуація, коли автор блогу має можливість повідомляти своєї аудиторії цікаві і дійсно не публікувалися раніше новини. |
4. Оголошення |
Пошук або продаж предметів і послуг. Цей стиль ведення блогу вкрай рідко зустрічається в чистому вигляді, хоча оптимальний для колекціонерів. |
5. Зібране Фото-Аудіо-Відео |
Гімн кнопці повторного відтворення. Фотографії, аудіо та відеофрагменти знайдені в інтернеті і опубліковані в блозі. Тут важливо пам'ятати, що у кожної картинки і мелодії є законний правовласник і вказувати першоджерело. Cтиль має шанси на успіх в разі чіткого фокусу на певну тематику і підтримці високого рівня якості опублікованих матеріалів. |
6. Передрук |
Часткова або повна публікація матеріалів з інших сайтів. Неважливо, що саме копіюється, текст, зображення, аудіо або відео. Головне, щоб це був популярний пост з безліччю коментарів. |
7. Інтерв'ю |
Розмова автора блогу з цікавою читачам персоною або відповіді автора блогу на питання відомого видання. |
8. Проповідь |
Бачення автора блогу з певних питань c метою викласти читачам свою точку зору. Зазвичай це блоги відомих у своїх галузях гуру і євангелістів. До речі, зазначено, що автора мало цікавлять коментарі, він великий сам по собі. |
9. Відповіді на питання незаданій |
Персональний реакція і коментарі до подій на ринку і публікацій у ЗМІ відомих особистостей та лідерів думок. |
10. Колгосп |
Збір інформації на задану тему за рахунок розгорнутих коментарів читачів. Подібний стиль ведення автор блогу часто використовує при написанні книг або статей. |
11. Захід |
Враження від участі в якомусь заході і думки на цю тему. Популярність блога визначається масштабом і циклічністю виставки, фестивалю або конференції, якої він присвячений. |
12. Фанат |
Інформація про персону або компанії з метою познайомитися і добитися причетності. Ступінь популярності блогу визначається популярністю обраного об'єкта. До речі, це досить оригінальний спосіб знайомства. Хоча і трохи лякає. Чимось нагадує секту |
13. Ябеда |
Емоційні повідомлення про що-небудь з метою розповісти про особисте негативний досвід. Часто використовується як засіб конкурентної боротьби. Важливо пам'ятати, що ісайдерская інформація вимагає акуратного з нею поводження. |
14. Причіп |
Власні коментарі автора блогу про популярну зараз темі. Секрет успіху складається з актуальності теми і популярності автора блогу. |
Складні стилі ведення блога: |
1. Осяяння |
Ваші власні ідеї, здогадки, помічені тенденції, вірші і проза. Помічено, що для того, щоб писати в цьому стилі, треба мати талант. Як мінімум, талант виразно записувати власні думки. Згадайте колонку Кері Бредшоу з телесеріалу «Секс у великому місті» - її блог був би дуже популярний. |
2. Авторське Фото-Аудіо-Відео |
Оригінальні фотографії, аудіо та відеофрагменти зроблені автором блога. Творчість залучає читачів, викликає повагу і захоплення. Подібні блоги вельми популярні. |
3. Прямий ефір |
Репортажі з місця події. В ідеалі публікації в такому блозі бажано супроводжувати фотографіями, аудіо та відеозаписами. Популярність блога безпосередньо залежить від освітлюваних подій. |
Просунуті ведення блога: |
1. Огляд |
Експертна думка про продукти, послуги, компаніях або персон. Може робитися на замовлення або незалежно. Цікавість блогу багато в чому визначається особистістю автора. |
2. Бренд |
Погляд «зсередини» на продукт, компанію або персону для створення про нього позитивної думки. Зазвичай це корпоративний блог і його ведуть компанії, зацікавлені в об'єднанні своїх клієнтів до спільноти і підвищення лояльності клієнтів до бренду. |
3. Флеш моб |
Початок, або продовження відповідей на серію персональних питань з метою спонукати читачів продовжити її в своїх блогах. Чистий креатив. |
4. Опитування |
Діалог з читачами для отримання відповідей на поставлене запитання. Якщо вдасться зібрати в читачів блогу різнопланових людей з різними точками зору, то блог може стати досить популярним саме завдяки читачам. |
5. Вибране |
Колекції посилань на певні теми. Як сказав хтось із великих, «мені не потрібно цього знати, достатньо в потрібний момент згадати, де я можу про це прочитати. Відсутність власного змісту робить такий блог повністю залежним від сайтів, на які він посилається. |
6. Краще |
Перерахування у вигляді списку найбільш важливою і потрібною інформацією на певну тему. Любовно відібрані корисні поради та рекомендації на різні теми зазвичай входять до числа найбільш цитованих публікацій. |
7. Довгобуд |
Публікація інформації на певну тему з метою її подальшого постійного доповнення. Класичний приклад - написання книг і їх продовжень вже без участі автора. |
8. Кореспондент |
Опис локальної теми для віддаленої аудиторії. Популярність блога обмежується тільки обраною темою і глибиною її опису. |
Розробка сайту, підтримка та хостинг. Студія дизайну HDesign.rv.ua